woensdag 14 december 2011

Miss Maxi Nederland

Toch gisteren weer even weg zitten dromen over mijn Miss Maxi Nederland avontuur. Ik ben eigenlijk flinker geworden na mijn kinderen, was van te voren wel stevig, maar niet zoals ik nu ben. Ik voel me er in principe goed bij, kijk tuurlijk zou ik liever 30 kilo slanker willen zijn, zou liegen als ik t niet zou willen. Maar ik maak er geen hoofdzaak meer van. Ik ben zoals ik ben, take it or leave it. We hebben allemaal wel wat, en niemand is perfect. Maarrrrr ik vind wel dat als je flinker bent, je je niet moet verwaarlozen. Ik heb ook een hele periode gehad dat ik dacht, ach schijt aan, laat alles maar hangen:S deed mijn haren niet meer, waste ze, dat was het. opmaken, pff voor wie, waarom zou ik...Als ik die foto's nu terugkijk herken ik mezelf niet eens, en toen was ik slanker als dat ik nu ben, maar voelde me 2 keer zo dik!! Toen kwam Miss Maxi Nederland op mijn pad, en als je het dan uiteindelijk weet te schoppen tot de finale dan krijg je vanzelf wel weer zelfvertrouwen. Nu was daar toch al niks mis mee haha (beetje kapsones mag wel he;)) nee maar zonder gekheid, ik heb zelfvertrouwen genoeg, maar was toch onzeker over mezelf. Door mee te doen met de verkiezing, en te leren hoe je een goede houding aan neemt, en hoe je mooi loopt, dan ga je stralen, ik heb daar alle meiden zo zien groeien!! Was een supermooi gezicht om te zien. Heb zoveel tips en handvatten gekregen, doe daar elke dag mijn voordeel nog mee.
Dik, dun, lelijk of mooi, maakt allemaal niet uit, het is hoe je je voelt, dat straal je uit!
Al weeg je ruim 100 kilo, tegenwoordig hoef je niet in tenten te lopen. Ik heb ook gedacht tijdens de verkiezing, waar is vraag naar, wat zou ik, Florence Kok kunnen betekenen voor dit wereldje, want ben eerlijk, de vaste kern "grote maten mensen op internet"kent elkaar. het is vooralsnog een wereldje op zich.
Ik geniet ervan om te lezen hoe fanatiek sommige bloggen, model staan, fotograferen, heerlijk!!
En ik betrapte me erop, als ik foto's ging kijken, dat veel mensen vaak dezelfde kleding droegen. Want tja waar moet je naar toe als stevigere dame. We hebben de speciaalzaken, waar je al snel heel veel geld neer moet tellen voor een leuke tuniek of jurkje. En als je telkens dezelfde jurk naar een feestje aan moet trekken, dan zeggen ze na 3 x komt ze weer aan in die jurk, toch??\
En dan hebben we de reguliere winkels, leuk spul, op zich niks mis mee...gemiddeld toch nog rond de veertig euro. Maar half nederland loopt ermee. Geheid dat als je op een feestje bent dat je iemand tegenkomt die hetzelfde aan heeft...
Zo begon dus het idee te borrelen om een webwinkel te beginnen in grote maten, leuk, modern, maar vooral betaalbaar... Pff heeft me bloed zweet en tranen gekost om een groothandel te vinden. Want mijn concept was leuk, maar er zijn gewoon geen groothandels die zoiets verkopen.

Maar na heel veel zoeken, mailen en rijden heb ik er eentje gevonden. De 2e keer heb ik een plakboek meegenomen, leuke kleine maten uit allerlei postorderboeken, folders en modebladen uitgeknipt en ingeplakt, en met handen en voeten duidelijk gemaakt dat ik dit soort kleding zoek, maar dan in grote maten. Beetje bij beetje heb ik het idee dat ze me beginnen te begrijpen, er komt steeds leukere kleding. Ik besef dat ik er nog niet ben, maar het begin is er. en zo startte www.maxifashion.nl
word vervolgd..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten